Steg för steg beskrivning

Från Omonterad stämpel till klar för användning! (Klicka på de små bilderna för att se dem större)

1. Du har den omonterade stämpeln i påsen från butiken.


2. Ta ur stämpelmotivet från påsen så kan det se ut så här.


3. Sedan klipper du längs med kanten nära motivet.
   

4. Resultatet efter att du klippt klart omkring stämpeln.


5. Nu är det dags att montera din stämpel på EZ-mount .
 

6. Börja med att dra upp pappret från den sida som är klibbig.
 

7. Lägg sedan din stämpel mot den klibbiga sidan.
 

8. Sedan klipper du omkring motivet för att lättare kunna arbeta med den.
 

9. Finklipp sedan på nytt omkring stämpelmotivet.
  

10. Då ser det sedan ut så här.


11. Nu vänder du på hela stämpeln med EZ mount.


12. Dags att ta bort det vita pappret.

 
Nu är din nya stämpel klar att användas på en akrylkloss och med stämpelfärg. Förvara sedan din stämpel i en stämpelpärm.
Ps! Glöm inte att rengöra din stämpel noggrant efter användning så håller den längre.
Lycka till & skapa nu en himla massa fina saker med din nya stämpel. Ps! Tipsa gärna andra om min blogg & släng gärna iväg en kommentar till mig om du använt min steg för steg beskrivning eller om du bara vill säga mig något.

Kommentarer
Postat av: Josåfin

hej!

tack för kommentaren på min hemsida.

jag gillar det boxkortet.

jag surfade runt och hittade denna steg för steg beskrivning om hur man gör ett boxkort. det var faktiskt inte särskillt svårt men väldigt roligt att göra något så personligt som detta kort. jag tänkte verkligen på vem kortet var till och vad gillar den personen. jag har till och med matchat bodyn som är presenten som ligger innuti boxen... den är vit och turkos med en gul giraff på. http://pysselskolan.blogspot.com/2007/07/boxkort.html

Lycka till!

2010-04-21 @ 23:02:49
URL: http://josafin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0