1 Bakningen med nya maskinen - Morotsbröd

Ja då blev det dags (4 Juni 2011) och ha premiär på maskinen.

Morotsbröd (2 limpor);

50 g jäst för matbröd
50 g smör (jag köpte mjölkfritt för en vegan & laktosintolerant skulle kunna äta brödet)
5 dl vatten
1,5 tsk salt
1 dl solrosfrön
0,5 dl linfrön
4 dl rivna morötter
3 dl grahamsmjöl
6-8 dl vetemjöl special

Jag hoppade över 1 dl vetekli

För att se hur man sedan gjorde brödet så kolla bilder nedan & bla. bilden på receptet som kommer ifrån recepten.se

  


 
2 bilder på samma bröd (blev alltså 2 limpor ej 4)



Enkla & jättegoda limpor :-) Kan varmt rekomendera då jag fick massa beröm för detta brödet som jag serverade det på min 25 årsfest för mina vänner med respektive.

(Fick maskinen på 25 årskalaset för släkten.)

Receptet;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0